En liten läcka från köket.

Blir så nöjd över köket jag håller på att fixa i ordning. Hade tänkt vänta tills det är helt klart men är alldeles för ivrig. Här kommer ett litet smakprov på vad som håller på att hända. Fullkomlig redogörelse för hela processen kommer när det definitivt är klart.


Jag började i rummet direkt när köpet av klart. Under påskhelgen lades nytt golv in och Clint tapetserades upp på väggen bakom en senare nyinköpt receiver-/högtalaranläggning och en egenbyggd mediabänk. Och även om jag inte är unik med att använda lecasten och träskivor så tycker jag att det är snyggt, praktiskt och stabilt. Man kan anpassa bänken efter det den ska innehålla.



Brist på tid gjorde att köket fick vänta ett tag. Karamellen efter körsbärsgolvet i rummet gick att suga på länge och efter påtryckningar från chefen så gick jag med på två veckors semester i slutet av juli. Det blev ett ypperligt tillfälle att ta tag i köket och få det överstökat innan höstmörkret intågande. Den tid då man just vill ha ett rent kök med mysbelysning och doft att riktigt god mat.

Så här såg det ut i våras innan jag hade börjat förbereda alltför mycket.

Otroligt fräscha luckor som gav lägenheten den där exklusiva touchen och mycket väl motiverade den skyhöga hyran jag hade innan det blev borätt. Och vilket golv sen...

Så här började det se ut veckorna innan semester och de tio dagar då det skulle ske. Hade börjat riva tapeter och lassat in allt material som kunde tänkas behövas. Rena kriget och ett helvete att försöka leva i. Förstår varför folk flyr.


Sen gick ett antal dagar med frustration, uppgivenhet, målmedvetenhet, ändrade planer för att fortsätta nå samma mål och pinsamt många besök på Bauhaus.
Bilder från arbetets gång kommer i den fullständiga rapporten. Nu hoppar jag direkt på godbitarna.

Bordet. Numer valnötsbetsat och lackat. Väggen är vit och tavlan har fått en mörkbrun ram. Det närmaste svart jag kunde hitta. Funderar fortfarande på en roligare lampa.


Och så min favorit. Det jag kan stå och titta på i timmar och bara vara nöjd över mitt val. Fototapeten över diskbänken. New York Skyline från wallooba.se. Under veckan ska det på en glasskiva som skydd mot vatten och annat stänk. Bilden tagen i nattläge och därför är ljuset lite dämpat.


Samma tapet sett från vinkel a la spishäll. Också en ny fröjd i köket som definitivt kommer göra mig till en bättre kock. Ugnen är beställd och kommer nästa vecka. Likaså en fläkt. Med den nya ugnen ska jag INTE behöva utveckla mitt matlagande - den ska sköta allt sånt åt mig.


Ska inte undanhålla att jag är ruskigt nöjd hittills. Och de som vill och anser att de känner mig någorlunda får naturligtvis komma och inspektera när slutklämmen är avklarad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0